Denemarken

19 juni 2017 - Amsterdam, Nederland

Een dag over geslagen, omdat we gisteren op de boot zaten. En er geen wifi was. Dus vandaag even de schade inhalen.

We verbleven in het Thon hotel in Bergen. En we kunnen wel zeggen dat dit het mooiste en vriendelijkste hotel was van onze Noorwegen trip. Het ontbijtbuffet was een overtreffende trap. Wat was er ontzettend veel keus. Ze deelde ook nog een delicatesse van de chef uit. Een koek bodem met karamel saus en een dikke laag chocolade. Heerlijk bij een kopje thee in de morgen ;-).

We hadden nog een klein uurtje om door Bergen te wandelen voor we moesten uitboeken. Als we naar buiten lopen is het droog! En er piept zelfs een klein beetje zon door de bewolking. Zoals we nu weten regent het heel vaak in Bergen en moesten we dat natuurlijk ook mee maken. Dat maakt de ervaring van gisteren een stuk interessanter….. hahaha.  Er staan veel houten huisje in het straatje genaamd Bryggen. Het is het oudste straatje waar de eerste woningen rond de haven zijn behouden. Er zitten veel souvenirs winkeltjes in. We komen langs 1 waar op staat dat je binnen geen foto’s mag maken. Als we naar binnen stappen liggen er allemaal bontvelletjes….. zelfs zeehonden bontjes. Een paar Japanners kopen er 3, zielig hoor ! Maar ook mooie pentekeningen en aqua schilderijen zijn te koop. Netjes lopen we met onze handen in de zakken door en zwichten zelfs niet voor een trolletje.

Bergens-fjord is het ms waar we mee naar Denemarken varen. De auto mag weer onderin het schip en wij vertrekken met een tas naar de cabine. Het is er maar 1 ja, we liggen weer met z’n vieren bij elkaar. Toen er namelijk geboekt werd voor ons waren alle twee persoonscabines al weg. We hebben een nog kleinere ruimte dan bij de eerste overtocht. We halen de bovenste bedden weer uit het plafond, klappen de bank om en uit de andere muur komt het 4e bed. Eerst maar genieten van het uitzicht op het bovenste dek. We bespreken gelijk een tafel in het restaurant. Dan kunnen we lekker eten en goed zitten. We eindigen met een crème brulee van zeer goede kwaliteit. Hierna mag natuurlijk een potje Keezen niet ontbreken. Dan weer vreselijke lol als we de bedden in moeten kruipen. Om 06:00 uur de wekker en om 06:45 uur zitten we aan een broodje en een kopje thee.

07:30 uur rijden we van boord en een lekker zonnetje laat onze eerste kennismaking met Denemarken zien. Het is een glooiend landschap met erg veel groen en een ruimtelijk gevoel. Na 2 uurtjes komen we aan bij het hoofdgebouw van Novasol. Onze sleutel ligt al klaar en we moeten nog 10 minuten rijden. We klimmen met de auto de berg op en bovenop staat een prachtig huisje. Achter en naast ons is weiland en alleen voor ons zien we 2 andere woningen staan. Met dat we binnen stappen worden we erg enthousiast over de indeling en inrichting. 4 slaapkamers een woonkeuken en een op-kamer. Het is vandaag de mooiste dag van de week dus nemen we het ervan. Eerst boodschappen gedaan voor de bbq van vanavond. Even een bakkie bij terug komst en dan door naar het strandje. Pootje baaien in het heldere water.

Nu net heeft chef-kok René ons verwend met heerlijk vlees. Tonnetje rond zijn we!  Eerst maar het eten laten zakken en dan moet die Magnum er toch echt nog bij kunnen ;-)  !

1. Ma S:
    19 juni 2017
    Wat een leuke foto's en dat hotel erg netjes zo te zien. Heel aparte huizen en een luie Renè in een ligstoel. Het vakantie huis ziet er schitterend uit en zo groot. Nu maar lekker uitrusten en luieren voor jullie naar huis toe komen. groetjes!!!!!!!!!!!!!
  2. Pa en ma:
    19 juni 2017
    He luitjes wat een luxe, dat wordt wennen als jullie weer thuis zijn.
    gelukkig dat het weer ook goed is ,dat wordt een paar dagen nog lekker genieten.!
    Gaan jullie nog naar Legoland?
    Allemaal lieve groetjes van ons !!!!!!!!!!
  3. Carla:
    19 juni 2017
    O moet daar nu weer een foto van die creme brulee bij!?
    Overheerlijk
    Wat n geweldig vakantiehuis, gezellige dagen!
    Groet
  4. Annemiek van Veelen:
    19 juni 2017
    Ik heb de ligstoel ook getest! Slaapt prima ;-).
    Geen legoland ,maar morgen naar Arhus.
    Lang geleden dat ik crème brulee zo lekker heb gegeten!