laatste dag Las Vegas

5 augustus 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Nou daar is ie dan. De laatste hele dag van onze vakantie. We gaan kijken of we "The gold and silver Pawn shop." (van the Old Man, Rick, Corey and ChumLee) van de tv kunnen vinden.

We moeten morgen ook de auto weer inleveren. En toen we de auto mee namen zei de vrouw dat de tank vol was en we die het beste konden betalen, want dat was voordeliger ivm belasting enzo. Dus als we hem terug brengen mag ie leeg zijn.....Ja, dat is natuurlijk slim. Want helemaal leeg is ie natuurlijk nooit. Ray had ongeveer uitgerekend hoeveel we nog de laatste keer moesten tanken.

Dat had ie goed gedaan, want er zat nog maar heel weinig in. Ray had de straat waar de shop zit ingetoetst, maar kon geen nummer invoeren. Dus dan maar willekeurig. Het zou 15 minuten rijden zijn. Hotel uit en rechts de strip op, dan nog een stukje snelweg. We komen aan op plaats van bestemming en we kijken naar de huisnummers. Nummer 7435. En we moeten zijn op 730. Nou dat wordt een stuk de straat terug rijden. Langzaam lopen de nummers terug en zo rond de 3000 zitten we weer op de strip richting ons hotel...... dan rijden we ons hotel voorbij en dan is het nog 3 minuten rijden.....en we zijn er.  Als we dus het hotel uit waren gereden en links af waren gegaan ipv rechtsaf dan hadden we er een uur eerder geweest !    Hahaha.

Dikke rij voor de shop. We hebben de mannen eruit gezet en zijn twee kruisingen verder boodschappen wezen doen. Maar door dat heerlijke omweggetje was het lichtje van de benzine ook al gaan branden. Die 3 minuten terug hebben we dus ook wel gehaald. En volgens Ray moeten we makkelijk naar de auto verhuur kunnen rijden morgen.

Nou, jullie horen nog wel of we het vliegveld hebben gehaald ! :-)

Na de lunch zijn wij, dames toch nog even de strip opgelopen. Want wij zagen daar een overdekt winkelcentrum en volgens het bord zou het een grote moeten zijn. Nou dat was ie ook !  Lekker rond gewandeld en Larissa en Denise  hebben nog wat kleding kunnen kopen. En weer terug gewandeld naar het hotel. Ondertussen hadden we geen voeten meer over .....  pffff.

Maar even in de airco gekoelde kamer de benen omhoog en we konden er weer tegen aan. We hadden gisteren avond nog een reservering gemaakt bij "Paris". Dus weer een uurtje wandelen over de Strip voor we er waren. We werden naar ons tafeltje gebracht. Heel gezellig in een huiskamer gedeelte aan een ronde tafel. Helemaal goed. We konden kiezen uit broodjes, soep, salades, vlees, vis, ..... echt te veel om op te noemen en om allemaal te proeven. En dan in het midden !  het dessert buffet :-) creme brule, caramel puddinkje, chocotaart, monchou taart, flensjes gevuld naar wens, makarons, bramen, frambozen, meloen, verse ananas....... Wat een gezellige afsluiting van onze vakantie.

Op de terug weg hebben Ray, Denise en Melvin (eigenlijk mag het pas vanaf 21 jaar ;-) ) nog even wat geld vergokt. Helaas niets gewonnen, maar het was wel even leuk om te doen. Dat hoort er natuurlijk bij als je in Las Vegas zit.

Terug in het hotel alle tassen zover mogelijk ingepakt voor morgen. Om 10:00 uur uitchecken, auto weg brengen, om 13:00 uur inchecken en om 16:00 uur vertrekt het vliegtuig. Hopelijk gaat de vlucht net zo voorspoedig als de heenreis.

Wat zijn we nu wijzer geworden ?

- Ze begroeten je altijd met "How are you?!", maar verwachten dan geen antwoord.

- De prijzen die op de kaartjes van artikelen in de winkels staan zijn zonder belasting, dat komt er dus bij de kassa nog even bij.

- Je mag haast nergens roken. (komt van Larissa....haha)

- Brood is haast nergens verkrijgbaar, volgens ons eten ze allemaal bij fast food ketens.

- Bij een grote kruising met verkeerslichten, mag je gewoon rechtsaf slaan ook al staat het van links op groen.

- Als je op de snelweg rijdt, moet je gewoon op die baan blijven rijden waar je zit. Inhalen mag ook gewoon rechts.

- En overal hangt de Amerikaanse vlag.

We kunnen terug kijken op een fantastische vakantie met ons gezin. Bedankt allemaal dat jullie onze reis hebben willen volgen. En al die leuke reacties maakte het leuk om elke dag een stukje te schrijven.

Bye Bye  !!!    :-)

1. Guido en Mieke:
    5 augustus 2014
    Een hele goede reis terug. Jammer dat de vakantie is afgelopen, zowel voor jullie als voor ons. We hebben genoten van jullie reisbeschrijving, alsof we weer op vakantie waren!. Have a nice trip home.
  2. Peter:
    5 augustus 2014
    En dan was het voorbij. Maar als je je ogen dicht doe ben je weer in Amerika. En dat gaat nooit voorbij. Bedankt voor de leuke verhalen, alsof ik er bij was. Kon de taco ruiken. De warmte voelen. Ik ga nu sparen ;-) goede reis en tot binnenkort.
  3. Jennie en rene:
    5 augustus 2014
    oooh wordt nog spannend dus met die auto hahahahaha.
    Nou ja ff duwen met zijn allen en dan lukt het ook.
    Het was heerlijk om al die verslagen te lezen.
    Wat een geweldige vakantie, een hoop ervaringen en mooie herinneringen.
    een hele goede terugreis xxx
  4. Pa en ma:
    5 augustus 2014
    Met heel veel plezier hebben we iedere dag naar jullie avontuur uitgekeken en met evenveel plezier gelezen en de foto's bekeken ,
    een hele fijne terugreis en tot woensdag .
    nog een dag genieten.]
    veel liefs en we kijken naar jullie uit
    xxx
  5. Monique Castel:
    5 augustus 2014
    Fijn dat jullie zo hebben genoten het was erg leuk om jullie te volgen. Wij beleefde onze vakantie nog een keer!!!Een hele goede reis terug!!!
  6. Carla:
    5 augustus 2014
    Genoten van jullie verhalen, aangestoken door het VS virus, gelukkig over 2 jaar, 30 jaar getrouwd! We gaan sparen! Bewaar jullie route! Liefs
  7. Pa en Ma S:
    5 augustus 2014
    Heerlijk dat reis verslag van jullie alsof we ook op vakantie waren.
    We hebben genoten van het verslag en de mooie foto's.
    Een heel goede terugreis en tot woensdag!!!!!!!
    groetjes xxxxxxx
  8. Marja:
    5 augustus 2014
    Zo leuk om elke ochtend het reisverhaal op de mail te zien verschijnen. Om al die plekjes, die je op tv ziet toch een beetje in het echt (via jullie dan) te zien. Zo'n mooie reis, met je kids, dat blijft je altijd bij. Een heel mooi cadeautje voor je 25 jarig feest.
    Nu komt de moeilijkste klus nog: al die foto's met al die herinnerringen in een fotoboek samenvatten. Mar daar ben jij wel aardig goed in hè AnneMiek?
    Succes met de weg naar het vliegveld. Misschien kun je een stukje duwen?
  9. Fred en cynthia:
    5 augustus 2014
    Kreeg ik net pas 6 berichten binnen van jullie dacht die zijn al thuis. Maar gelukkig nog niet. Nou ik ben zo blij voor jullie dat het een onvergetelijke vakantie is geworden en dat het zo mooi is om daar te zijn en te genieten van de natuur en het usa gevoel. Echt heel tof. Goede reis terug en wel thuis. Op naar de kleine beren in Ossendrecht. Heel gaaf die beer. Gr
  10. Martin:
    6 augustus 2014
    bedankt voor de mooie verhalen wij hebben hen nogmaals beleeft bij dit schrijven denk ik dat jullie al thuis zijn en anders nog een fijne terugreis