van Mo i Rana naar Bodo.

12 juni 2017 - Bodo, Noorwegen

Zucht, opluchting .......  er zijn gekookte eieren en thee water aanwezig!   Iedereen blij ;-) ,  weer een super ontbijt buffet.

Voor we weg gaan even de thermoskan vullen met kokend water. We hebben dit keer geen waterkoker op de kamer. En moeten we even in de lobby kokend water halen, waar je gratis koffie en thee mag pakken. We zijn toch echt weer Hollanders bezig hé!!!

Met een volle maag (en thermoskan), gaan we op weg naar Bodo. Na een half uurtje rijden gaan we van groenlandschap langzaam over in kaler gebied. En dan na een volgende tunnel zijn we zo hoog dat het buiten nog maar 8 graden is en we ons rondom in de sneeuw bevinden. Nu zijn we echt boven op de berg en zien dat de smeltende sneeuw in kleine watervalletjes over gaat. En we weten dat als we weer wat naar beneden gaan deze kleintjes bij elkaar weer enorme, bruisende watervallen vormen. Wat is het toch een machtig natuurwonder.

Even later zijn we op de poolcirkel beland. Er staan heel wat auto's en vooral campers op de parkeerplaats geparkeerd. Aldaar in het midden ligt een hele hoge berg met sneeuw, waarom smelt het toch niet, het is 8 graden boven nul?!  We gaan even naar binnen en kopen voor onze kids wat souvenirs. Het is toch wel erg bijzonder dat we op de poolcirkel zijn geweest!

Onderweg zingen we lekker mee met Nederlandstalige muziek, lachen heel wat af en genieten vooral volop van de mooie omgevingen.

Als we aankomen in Bodo ziet het er erg industrieel tachtig uit en ik krijg het benauwd bij het idee dat ons hotel hier in de buurt ligt. Maar we moeten nog 10 minuten voor we er zijn. Er is dus nog hoop. Dan komen we uit in een buitenwijk van Bodo, dat ziet er al beter uit. En als we dan de laatste bocht omgaan zien we een haven vol met mooie bootjes. En ja hoor, ons hotel ligt aan de haven en ziet er mooi uit. Het lijkt wel of we aan de Cote d'azur zitten!

De lobby is al een blikvanger en als we de kamers bekijken zijn we helemaal happy. Hier zit het wel goed. En .......  beneden staat weer een Nespresso apparaat!!!

We hebben om 19:00 uur gereserveerd in een restaurant in het stadje. Op de menu kaart staat Stokvis. Ja dat willen we wel eens proeven. Het wordt geserveerd in bacon boter met pure van doperwten, een gepocheerd ei en gebakken aardappeltjes. Het was echt lekker. Ik vind het wat weg hebben van sliptong, maar dan met een grovere structuur. En dan horen we natuurlijk af te sluiten met een dessert.  En dat is gelukt !!!!!!!

1. Ma S:
    12 juni 2017
    Dat dessert ziet er wel heel lekker uit!!!!! Niet te geloven dat daar zo'n berg sneeuw ligt! Wat een leuke foto's weer en dat verhaal er steeds bij. Beren goed!!!! groetjes
  2. Annemiek van Veelen:
    13 juni 2017
    Dessert was ook heel erg lekkerrrrr!
  3. Pa en ma:
    13 juni 2017
    ik dacht al vandaag geen verslag?, maar ja hoor alleen wat later.!!
    Jullie treffen het wel , wat het weer en hotels iedere keer, je moet toch maar afwachten.
    Dat de natuur zo boeiend kan zijn. !!
    Wat het eten betreft , zijn jullie ook niet verkeerd bezig !!
    maar we genieten van jullie , en zien dat het heel goed gaat!!!
    ook wat het rijden betreft gaat het allemaal naar wens.
    tot morgen , een fijne reis naar Skolvaer en morgen op de boot.
    Nog veel plezier samen.
  4. Carla:
    Vandaag een korte rit!
    Maar dan zijn jullie op de Lofoten!
  5. Annemiek van Veelen:
    13 juni 2017
    Verslag was wat later, je hebt hier helemaal geen erg in het al zo laat is. Het is om 23.00 uur nog zo licht!
  6. Annemiek van Veelen:
    13 juni 2017
    We gaan inderdaad met de boot naar de Lofoten, maar een klein streepje op de kaart. Echter toch nog 3 uur en een kwartier varen :-)
  7. Carla:
    13 juni 2017
    Ray: zet n kip in je volière:! Altijd verse!!!
  8. Pa en ma:
    13 juni 2017
    pa zei al ze kunnen heel de nacht naar het licht kijken.
  9. Marja:
    13 juni 2017
    O wat gaaf dat jullie op de poolcirkel zijn. Jammer dat het zo licht is, anders had je het noorderlicht nog kunnen zien. dat is altijd een grote wens van ons.
    Het ziet er zo mooi uit allemaal. Wat fijn dat er altijd wat te lachen is, maar daar ken je elkaar al zo lang voor toch? Wat leuk om zo'n reis met zulke fijne vrienden te maken!
  10. Annemiek van Veelen:
    13 juni 2017
    Hahaha nou Carla dat zou Ray wel willen, maar ik niet!
  11. Annemiek van Veelen:
    13 juni 2017
    Nou Marja, het was heel apart om op de poolcirkel te zijn. Het noorderlicht is in de winter ..... moeten we nog een keertje terug komen dus ;-).
  12. Loes:
    13 juni 2017
    Echt leuk om te lezen en mooie foto's! Ik ben weer bij.
  13. Annemiek van Veelen:
    13 juni 2017
    Gezellig Loes, dat je mee reist!!!!