1e bestemming bereikt.

4 juni 2017

De wekker loopt om 06.00 uur af, aankleden en boterhammen smeren. Dan gaan we de tassen in de auto zetten. Ik bekijk ze nog eens goed ..... oef wel twee erg grote exemplaren geheel volgestopt! En dan nog een derde kleinere tas en een tas met drinken en broodjes en een rugtas en mijn handtas!!!
Zou het dadelijk allemaal passen bij Jen en René in de auto...?!
De zon schijnt al volop als we naar Brielle rijden, dat geeft al echt een vakantie gevoel.
Als we bij Jen en René aan komen zetten de mannen de tassen in de auto en nemen we nog even een bakkie.
Dan gaan we naar de auto, achterklep gaat open en ..... er kan geen handtas meer bij. Dan maar de tas mee op de achterbank. Hahaha deze is ook al aardig gevuld met een grote tas met fotocamera en een shopper vol met koekjes, snoepjes en 2 kilo drop! Handtassen er bovenop en wij dames passen er precies naast.
En dan worden we uitgezwaaid door Jim, en begint onze tour. We hebben er zo''n zin in, Noorwegen here we come!
Echter zijn we twee straten verder en gaat de telefoon van Jen ..... het is Jim.
René zijn bril ligt nog op het aanrecht.... ja hoor tranen met tuiten, de eerste buikspier oefeningen hebben we weer gehad.
De reis gaat goed verder en een paar uur later zitten we al in Duitsland.
Jen en ik hebben een ventilatie roosters achter in de auto en die geven ons een heerlijke verkoeling en kunnen wij heerlijk bij kletsen zonder een zweetdruppels op ons hoofd.
Echter beginnen de mannen te klagen dat het voor wel erg warm is. Wat blijkt: de ventilatie roosters aan de voorzijde doen het niet.
Nu zal ik even vertellen hoe de mannen dat gevoel omschreven: we zijn al 5 liter vocht kwijt, gelijk een limpfdrainage en een complete detox. Het loopt onze broekspijpen uit ,jemig maar we kunnen gezuiverd aan onze vakantie beginnen.
Na diverse weg werkzaamheden, maar zonder files komen we aan in Kiel.
Een aardig hotel om te zien, maar de buurt..... Iets minder aardig.
We parkeren voor het hotel en zien een kleding container staan met de tekst: €1000,00 beloning voor degene die kan zeggen wie de containers steelt.
Mmmmmm....... we nemen maar al die tassen mee naar binnen voor dat ze een ruit in tikken en al onze met zorg ingepakte kleding mee nemen.
Echter moeten we aan de voorkant van het hotel al een trapje op en krijgen we een kamer op de tweede etage ...... een lift is niet aanwezig.....ahhhhhhh.
Gelukkig schone kamers en een frisse douche.
We hebben om 18.00 uur een tafel besproken en kunnen dus nog mooi een spelletje doen, keezen: een soort mens erger je niet met pionnen en kaarten.
De jongens tegen de meisjes!
Eerste potje winnen de mannen, ze hadden al zo af gezien in de auto dus dat gunnen we ze wel :-). Tweede potje winnen wij.
Dan gaan we naar beneden en kiezen we voor een schnitzel, als je in Duitsland bent hoort dat erbij natuurlijk. En hij smaakte prima. Ijsje toe voor ons drieën, maar René koos voor een deegbal met rode vruchten en vanille saus. Ons ijsje smaakte prima en René zijn deegbal.... mm suikerloos.... volgende keer maar gewoon onze keuze volgen hihihi.
Hierna nog wat potjes gespeeld en uiteraard allemaal gewonnen door de dames.
O wat zullen we heerlijk slapen met deze over winning ;-).
Spullen klaar gelegd voor morgen, want dan gaan we aan boord van de Color line voor de oversteek naar Noorwegen.
Eerste geslaagde dag zit erop. Op naar morgen!

1. Ma:
    4 juni 2017
    Wat een mooi verhaal ga zo door wordt vervolgd. Lekker slapen. Doe!!!!
  2. Jennie en rene:
    4 juni 2017
    Haha de mannen hadden de tassen in de auto gezet en Anne Mieke zag nog 1 kleinere weekend tas in de gang staan en vroeg verbaasd hebben jullie drie van deze tassen bij je? Nee joh zei ik, dit is de grootste. Voor 2 tellen geloofde ze me. Hahahaha
  3. Anita:
    4 juni 2017
    Wat een verhaal alweer voor een 1e dag Ik krijg al het gevoel dat wij de komende weken bijna het gevoel gaan krijgen dat we erbij zijn... heerlijk om dit op deze manier met jullie mee te beleven morgen echt naar Noorwegen! Veel plezier!
  4. Pa en ma:
    5 juni 2017
    nou luitjes , ik lees het al dat wordt dolle pret denk aan de slipjes , haha.
    dan de boottocht en lekker niks doen alleen maar genieten , hoop op rustig weer.
    groetjes xx
  5. Pa en ma:
    5 juni 2017
    verheug me al op de volgende foto's.
  6. Rita van genderen:
    super om te lezen
  7. Marja:
    6 juni 2017
    O, het is weer als vanouds. Je krijgt het gevoel dat je meereist met jullie. Niet zeeziek worden hoor!