van Namsos naar Bronnoysund

10 juni 2017 - Brønnøysund, Noorwegen

Na het ontbijt gaan we aan een mooie route beginnen. We rijden naar Bronnoysund en om daar te komen moeten we ook nog over met een veerboot.

Het is weer niet te omschrijven hoe mooi de natuur hier is. Met dat we steeds wat hoger Noorwegen in rijden veranderd de omgeving mee. We rijden lange stukken langs de kustlijn. We plaatsen deze keer veel foto's, want omschrijven wat we allemaal zien onderweg is niet te doen.

We zien de "bruidssluier" naar beneden komen...... dat is een bekende waterval.

Dan door naar de veerboot in Holm en dan 20 minuten later zijn we in Vennesund. Een mooie oversteek en als we aankomen ziet het landschap er weer anders uit, het lijkt even of we op Texel rijden....hahaha. Alles is wat vlakker.

Onderweg picknicken we langs het water, wat overigens kraak helder is. We kunnen de visjes zien zwemmen.

Als we de tassen in de hotel kamers hebben gezet. Trekken we onze loopschoenen aan en gaan we naar de Troghatten, 260 meter hoog. De berg staat bekend als " de berg met het gat erin". Dit vanwege het enorme gat ( 25m.x 160m. )  Het is een trip van 850 meter...... maar erg zwaar maar vooral mooi!

Hierna hadden we wel een pizzatje verdiend  ;-).

1. Pa en ma:
    10 juni 2017
    pa vraagt of jullie niet een lekkere zalm kunnen vangen. hahaha
    schitterend weer.
    groetjes.
  2. Carla:
    10 juni 2017
    We reizen gewoon een beetje mee!
    Ooo die pizza
    Toch ook wel heel luxe van hotel naar hotel...
  3. Anita:
    10 juni 2017
    Gaan jullie die foto's verkopen aan reisorganisaties? Zo mooi die bergen met dat water... en wat die pizza's betreft, wat kregen jullie daar kleine bordjes bij Op naar de volgende dag
  4. Annemiek van Veelen:
    10 juni 2017
    Gisteren zij we op zoek geweest naar huur hengels.... helaas niet gevonden. Anders hadden we een zalmpje willen vangen.

Erg herkenbaar hè zeker Carla?!

Foto's van fotograaf René ! ;-)
  5. Ma S:
    10 juni 2017
    fotograaf René kan er ook wat van...mooie omgeving en dan dat pizza`tje!!! Het ziet er allemaal reuze gezellig uit. Op naar morgen.
  6. Marja:
    11 juni 2017
    O wat mooi. Dit sterkt ons maar des te meer in ons idee dat we Noorwegen zeker nog een keer willen 'doen'. Het lijkt wel wat op Schotland, dat ongerepte, woeste, lege land.