Van Trondheim naar Namsos

9 juni 2017 - Namsos, Noorwegen

Ondanks dat we midden in de stad zaten en aardig dicht bij het uitgaansleven hebben we aardig geslapen. We hebben om 08.00 uur afgesproken voor het ontbijt. Ik ben om 07.30 uur klaar en kan nog mooi even alle tassen herindelen. Het is niet altijd even makkelijk om een tas voor de komende dag te vullen. Wat wordt het weer, kunnen we ergens wandelen of moeten we in de avond iets netjes aan voor het diner. Maar nu moet ik alles weer snel kunnen vinden.

Als we naar het restaurant gaan voor het ontbijt buffet ziet het er weer grandioos uit. Als ik dan ook nog ontdek dat ze groene spinazie smoothie's hebben wordt ik wel erg blij! Ook al zijn het hele kleintjes ;-). Verder nog vers brood, pannenkoeken, kwark met verse vruchten......

Nu had ik van mijn vriendin kunststof mokken mee gekregen en de tip om een thermoskannetje mee te nemen om onderweg een bakkie te maken. Nou had ik verwacht dat in elk hotel wel een waterkoker zou staan..... maar niet in Noorwegen dus! Maar bij dit hotel gelukkig wel. Ik pak de kan , vul hem en kijk om mij heen waar de onderlaag is voor de electra.... niet te vinden, zo groot is die kamer ook niet. Dan ziet Ray wat op een laadje staan over een waterkoker.... ik trek het open en ja daar zit ie vast gemaakt in de la. Mooi dan kunnen we kokend water mee nemen.

De mannen halen de auto op wij houden de wacht bij de tassen. Als ze aankomen slingeren we de tassen in de auto en we zijn er weer vandoor.

We hebben een route beschrijving gekregen van Norske. De avond voor vertrek puzzelen we dan uit wat we wel en niet willen bekijken. Nu wilden we bij Tiller de ruïnes van Steinvikholm bekijken. We nemen de afslag die op papier staat aangegeven en rijden en rijden en komen uit op een fietspad ... geen ruïnes gezien :-(.We stoppen onderweg om een oploskoffie te drinken en dat smaakte best moet ik zeggen. WDan maar door naar het volgende punt. Lavanger na 4 km  moeten we de Munkeby klooster ruïnes tegen komen. En ja hoor na even wat zoekwerk vinden de wegwijsboordjes en komen we aan op de parkeerplaats. Als we naar de ruïnes lopen kijken we elkaar verbaast aan .... is dit het?!  Zeer klein en ook nog in de verpakking. Ze zijn de boel aan het restaureren. Gelukkig is er een leuk wandelpad en kunnen van de mooie omgeving genieten. Toch wel een geslaagde afslag.

Als het lunchtijd is gaan we langs de supermarkt halen wat broodjes en drinken. Langs de parkeerplaats liggen grote rotsblokken en kunnen we Jen haar nieuwe picknick kleed gebruiken. Ideaal plekje in de zon!

Dan weer door naar Namsos langs veel natuurschoon. Scandic Rock City Hotel een hotel waar de muziekgeschiedenis wordt weerspiegeld. Heel leuk gedaan.

Avonds gaan we ook eten in het hotel en wandelen nog even langs het water met zicht op de gekleurde woningen en de Namsos fjorden.

1. Pa en ma:
    9 juni 2017
    jullie hebben het zo wel goed voor mekaar.
    en zo te lezen gaat alles naar wens , en valt het weer nog steeds mee.
    we genieten nog heel erg van jullie verhalen.
    groetjes allemaal van ons .
    xxx
  2. Ma S:
    9 juni 2017
    Weer een dag met veel natuurschoon en mooi weer. Maar s`morgens een smoothie is wel heel erg lekker!!!! groetjes aan allemaal!
  3. Anita:
    9 juni 2017
    Lekker iedere dag een ander ontbijtje... jullie genieten volop met z'n 4tjes. Geweldig om alles zo te kunnen volgen Op naar jullie volgende avontuur!