van Pismo beach naar San Francisco Alcatraz.

30 juli 2014 - Corte Madera, California, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust in ons motel gingen we vol goede moed naar de receptie ruimte voor een ontbijt. Nou..... we konden kiezen uit een muffin, koek of wafel en jus de 'orange of koffie. Met dat wij binnen kwamen was de helft al op en de man achter de balie was druk in gesprek. Ik heb de lege kan Jus maar voor zijn neus gezet en gewezen op de lege dozen muffins....:-) Dat was duidelijk en hij schonk al telefonerend de kan vol. Whaaaaa....... wat een service. Zo kan je het dus ook aantreffen.

Nu alles weer gepakt en in de auto gezet. Tomtom even instellen naar Fishersman's wharf in San Francisco. Volgens Tom moeten we er rond 16:00 uur kunnen zijn. We houden al wat extra tijd aan voor de files die we kunnen krijgen als we de stad in rijden. We hebben de tickets voor Alcatraz al bij ons en we moeten ons om 18:00 uur melden en om 18:30 uur vertrekt de bood. Tijd genoeg dus om ook wat te eten voor we daar vertrekken.

Van route 101 gaan we over in Highway 1. De route langs de kust. Wat een mooi plaatje geeft dat zeg. Heel indrukwekkend die steile afgronden en eindeloze water partij. Alles is erg groen en de bomen die we zien zijn vooral sparachtige.

We zien ook rotsen boven het water uitsteken die allemaal wit zijn...... Wat raar want de rotsen die we langs de weg zien zijn allemaal bruin. Al snel hebben we door hoe die zo wit komen, ...... het zijn namelijk rust- en schijtplekken voor de aalscholvers.... haha. Er zijn een paar mensen in de auto die dit niet geloven.

Dan zien we veel mensen op een parkeerplek staan die foto's aan het nemen zijn van iets in het water. Wij natuurlijk de eerste de beste plek ook parkeren en snel kijken wat er nu te zien is.  Woooo...... we zien een grote staart nog net boven het water oppervlak en dan een water fonteintje boven water. We maken foto's maar het is nog al ver weg en kunnen het helaas moeilijk vastleggen. Toch heel gaaf dat we dit hebben gezien.

Dan willen we ook nog even stoppen bij een Walmart ( hele grote supermarkt ). We zien er 1 voor we de stad in rijden en maken een stop. We nemen lekker meloen, broodjes, kipfilet, kaas, soepje, chips en chocolade mee  :-). Want in ons volgende hotel  hebben we een suite met z'n alle en daar zit dan ook een keukentje in. Als we weer in de auto stappen en de tomtom instellen zien we tot onze schrik dat we er pas om 17:35 uur zullen zijn ... en dat is dan zonder files.  Oeps we krijgen het nu een beetje benauwd.

Als we San Francisco in willen rijden zien we al dikke file staan. Zo kunnen we stapvoets rijden, zo weer naar maximale snelheid. Maar we zien de aankomsttijd steeds verder naar 18:00 uur verplaatsen......pfffff.   Het is net 18:00 uur geweest als we er bijna zijn. We besluiten dat Ray en de kids uitstappen en naar de boot gaan en ik op zoek ga naar een parkeer plekje. Mocht ik niets vinden, dan gaan zij gewoon met de boot mee en ik vermaak we wel ergens op een terrasje. Maar gelukkig vind ik al snel een plekje, snel betalen. Het kost 15 dollar en ik douw een briefje van 20 in het apparaat....... ja, zwaai maar naar je wissel geld, want dat gaf ie mooi niet terug :-(. Maar maakt me niets uit, snel het kaartje achter het raam en rennen naar de haven....... en ik was nog op tijd :-) !!!

Al varend zien we het eiland verschijnen, wat een indrukwekkende verschijning. Als we aan land zijn moeten we een stukje lopen naar de gevangenis. Het is net als in de film !!!  Raar gewoon om hier te lopen. We krijgen oortjes en een kastje om ons nek waar in het Nederlands wordt uitgelegd hoe het allemaal te werk ging op Alcatraz. We verdwijnen allemaal in ons wereldje en lopen de hele toer door de gevangenis, de luchtplaats en eetzaal. We kregen te horen dat de bewakers met hun gezinnen ook op het eiland woonden. Een kleine hechte gemeenschap met een schooltje en een supermarktje. Hier hadden we geen idee van ! Dan gaan Melvin en ik mee met een uitleg over de cellen, ze laten horen hoe indrukwekkend het sluiten en openen van deze cellen was. Het begint al te schemeren en met die geluiden erbij moet ik toch wel even slikken.  Denise heeft nog een rondleiding gehad in het ziekenhuis gedeelte. En Ray, Larissa en Denise hebben ook nog een uitleg gekregen over de aller laatste grote ontsnappingspoging voor Alcatraz werd gelopen. Als we terug lopen naar de boot (rond 21:15 uur) is het al helemaal donker. We stappen aan boord en verlaten het eiland. Wat een mooie, indrukwekkende ervaring zijn we rijker. We besluiten als we terug varen dat we thuis toch nog maar een keer naar The escape from Alcatraz bekijken.

Als we in het hotel aankomen krijgen we niet 1 suite maar 2 suites. Foutje, maar we hoeven natuurlijk niet bij te betalen. We gaan even kijken met de kamer met 2 queensize bedden. Heel mooi en voorzien van tafel en keukentje. De meiden gaan hier slapen. Dan een verdieping hoger naar de suite met een kingsize bed. Woooo..... dat is een nog luxere kamer. Heel groot met bank, fauteuil en tafel met 4 stoelen. Ray en ik nemen de slaapkamer :-) en Melvin gaat op de twee persoonsslaapbank in de kamer.   Iedereen gelukkig !!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pa en ma:
    30 juli 2014
    wat een verhaal , dat wordt flink bijkomen als jullie weer thuis zijn.
    ik ga nu weg eren dagje met de dames Dordrecht .
    tot morgen.
    xx
  2. Marja:
    30 juli 2014
    Wauw, een walvis... dat wil ik nou ook altijd nog eens zien
  3. Pa en Ma S:
    30 juli 2014
    Wat een reis maar gelukkig nog gehaald om naar de gevangenis
    te gaan haha!!!
    Gelukkig hebben ze jullie niet gehouden daar (grapje)
    Lekker uit rusten nu.

groetjes xxxx