San Francisco.

30 juli 2014 - Corte Madera, California, Verenigde Staten

Wat hebben wij lekker geslapen op ons grote bed en onze grote slaapkamer ;-).  Melvin heeft gelukkig ook lekker kunnen slapen op de slaapbank. Want sommige bijzet bedden waren niet helemaal  'je van het ". Als we Denise en Larissa in het ontbijtlokaal zien kunnen zei ook mededelen dat hun bedden het ook goed gedaan hebben.

Het is hier een aparte, gezellige ruimte voor ontbijt. Het is lekker uitgebreid, voor ieder wat wils. Na het eten nog even naar de kamers om ons klaar te maken voor een bezoekje aan de stad. De temperatuur is iets je lager, maar hij geeft toch 28 graden voor de middag. Toch maar een wat langere broek aan en een vestje of sjaaltje mee als het toch wat fris zou zijn.

We willen beginnen met het rijden door Lombard Street, het meest bochtige straatje van de wereld. Dus de straat in de tomtom gezet en rijden....... nu is het een heel klein straatje met 8 bochtjes...... en wij rijden op Lombard Street, maar waar is nu precies "dat" straatje. Na een rit van heel veel straatje omhoooooog en straatjes omlaaaaag komen we op plaats van bestemming aan. Heel leuk om daar door te rijden, zo van "gezien op tv en nu rijden wij er".

Dan proberen we het begin station van de Cable Car te vinden........ Drie kwartier later hebben we hem gevonden....., maar ondertussen wel een groot deel van de stad gezien. We begonnen bij hele leuke huisjes aan elkaar vast gebouwd naar grote, hoge kantoor gebouwen. Even parkeren in de garage en we lopen zo naar de Cable Car. Een kwartiertje in de rij voor een kaartje. En dan nog even een uurtje in de rij om in de Cable Car te komen. Onder tussen is het eigenlijk toch wel aardig fris en er staat gewoon een koud windje. Denise doet haar vestje aan, ik doe een sjaal om en Larissa....... gaat snel nog even een vest kopen ! Maar dan gaan we eindelijk de straat omhoog, wij dames zitten op het bankje en de mannen hangen aan de buitenkant... :-).   Super leuk en hard werken voor de chauffeur. We stappen uit in het centrum en gaan lekker wat eten en dan nog wat winkeltjes bekijken. Als we op het eind/begin punt op willen stappen staat er een rij van hier tot Tokio. We besluiten een paar haltes verder te lopen om daar proberen op te stappen. En ja het lukt we mogen allemaal aan de buiten kant van de Cable Car hangen..... heerlijk is dat, echt super leuk !!!

Dan gaan we naar Pier 39, daar liggen de zeehonden op vlotten te zonnen.  Heerlijk lagen ze te luieren daar met z'n alle op een kluitje. Zo lief zien ze er uit, maar ik geloof niet dat ze het zo fijn zouden vinden om geaaid te worden..... haha.

Terug naar de garage. Even het kaartje betalen .... waaaahhhhh   36 dollar. Nou ja, ik denk als je 5 uurtjes in Amsterdam staat geparkeerd je dat ook wel kwijt zou zijn. We zijn met een half uurtje al weer op de hotel kamer. De rest duikt het zwembad in en ik begin aan mijn verslag van gisteren.... moest ik natuurlijk nog even inhalen.

We eten lekker brood met tomatensoep en meloen met druiven toe. Mooie afsluiting van een ontspannen dagje.

1. Jennie en rene:
    30 juli 2014
    Wow wat een verhaal weer.
    Wat maken jullie veel mee
    Geweldig, en wij mogen mee genieten.
  2. Fred en cynthia:
    30 juli 2014
    Bij mij op de tram hadden jullie allemaal een zitplaats maar minder leuk als sf natuurlijk. Gaaf daar. Het is net een film wat jullie meemaken. Wordt een bestseller. Gr
  3. Pa en Ma S:
    30 juli 2014
    Wat maken jullie veel mee.
    Een beetje frisser weer is ook wel lekker dan kunnen jullie bij komen van al die warmte!!!!!
    tot morgen groetjes xxxxxxx
  4. Manon:
    30 juli 2014
    Hou je het nog een beetje vol Ray ??
  5. Annemiek van Veelen:
    31 juli 2014
    Nou Fred en Cynthia het is wel heel hard werken op dat Cable Carretje.....
    Vandaag nog lekker van het frisse weer genoten.
  6. Monique Castel:
    31 juli 2014
    Superleuk om te zien dat jullie zo genieten!!Beleef onze vakantie van vorig jaar nog een keer!!!