Fietsen over de Golden Gate Bridge en shoppen.

31 juli 2014 - Corte Madera, California, Verenigde Staten

Gisteren avond kwamen we er achter dat we een foutje in de planning hadden gemaakt. Als we morgen uit dit hotel vertrekken logeren aan het einde van die dag in Oakhurst. Dit ligt vlak bij het Nationale Park Yosemite. Maar door dit NP gaan we een dag later als we dan op doorreis gaan naar Bishop.

Nu ligt er ver onder Oakhurst het NP Sequoia. Dit is het park met de hele grote bomen, die we zeker niet over willen slaan.

We hebben met de tomtom even na gekeken hoe lang alles nu rijden is. Als we morgen vertrekken uit Corte Medera (San Francisco) is het 4 1/2  uur rijden naar NP Sepuoia, dan nog door het park rijden/lopen en dan door naar Oakhurst 2 1/2 uur rijden. pfffffff........ dat is weer een rij-dag.

Vandaar dat we vandaag alles op het gemakje hebben gedaan. Wat later ontbeten en rond een uur of 10:00 uur vertrokken. We zijn met de auto naar Sausalito gegaan en daar hebben Ray, Denise en Melvin een fiets gehuurd om de Golden Gate Bridge over te fietsen ...... en weer terug natuurlijk !

Larissa en ik vonden het wel een goed plan om wat Malls op te zoeken ;-).  We zijn lekker in de buurt gebleven en begonnen met een heerlijke koffie bij Star Bucks met een choco brownie en een choco croissant. Als tweede hebben we een Mall bezocht waar veel bekende merken te "krijgen" waren. Schoenen van Prada (rond de 600 dollar) een broek (kende het merk niet eens) van 700 dollar .....  Nou hier zijn we even snel door heen gelopen en rap weer naar buiten. Wel een leuk restaurantje gevonden waar we wat gegeten hebben.

Onze fietsers begonnen aan een steile helling en nog 1 en nog 1 en toen begon het gelukkig wat vlakker te worden. De brug over was ook nog een hele toer. Niet omdat het zo zwaar was, maar omdat er zoveel mensen fietsen ( die dat anders noooooit doen ) en veel mensen ( lees Aziaten ! ) wandelen die een foto, foto, foto willen maken en gewoon midden op het smalle weggetje stil gaan staan. Maar ze hebben het zonder kleer scheuren, maar met schorre stem van het schreeuwen overleeft. In de stad aangekomen nog even naar pier 39 gefietst..... voor de Mac Donalds ;-). Nu een rust pauze weer klaar gemaakt voor de terug reis. Eerst een aardige klim en Melvin zet een aardig tempo in, Ray laat zich natuurlijk niet kennen en trapt hard mee ..... voor zover hij dat vol kan houden :-)...... en dan komt Denise aan ..... kleine versnelling, trap, trap, trap en ze fietst zo een stelletje voorbij op de mountain bike geheel gekleed in stijl......" Look at her going with her bascet, like she is doing it every day". Nou, Denise haar dag kon niet meer stuk.... haha.

Als ze sms-en dat ze er bijna terug zijn, rijden wij ook het stadje binnen. Wat een timing. We parkeren de auto en gaan nog even langs de winkeltjes aan het water..... ja, hoe meer hoe beter !  Hier vinden we nog wat leuke kleding en een tas.

Als we terug rijden, gaan we even langs de supermarkt om eten voor vanavond te halen. We nemen gelijk brood, beleg, fruit en flesjes water mee voor morgen middag in de auto. Lang leven de koelbox.

De tassen zijn nu alvast gepakt voor morgen, want dan gaan we weer vroeg op pad.  Op naar de grote bomen !!!

1. Pa en ma:
    31 juli 2014
    goeie dag wat zijn jullie lekker bezig met alles heerlijk dat het allemaal zo goed gaat, nu nog lekker genieten want de dagen gaan nu snel voorbij .
    heerlijk om jullie verhalen te lezen kijk er iedere morgen naar uit.
    tot de volgende.
    xxxx en een ferme lik van die lieve schat .
  2. Carla:
    Fantastisch!
  3. Guido en Mieke:
    31 juli 2014
    Best wel een pittig tochtje voor met de fiets, bikkels hoor.
    jullie zijn vast met lege koffers heengegaan, ander kan je nooit al die aankopen kwijt:-)

Grtz
  4. Fred en cynthia:
    31 juli 2014
    Nou ray je lijkt zo op lance en melvin op niballi en ja denise op ehhh m vos. Gaaf hoor nog nooit gehoord dat je over die brug kan fietsen ik vind de brienenoordbrug al hoog. Respect hoor. Gr
  5. Annemiek van Veelen:
    31 juli 2014
    Nou we zijn vertrokken met zo'n 25 kilo minder bagage dan was toe gestaan.... en ik denk dat we het net gaan redden voor de terug weg .... haha.
    Wat een fiets bikkels he ! Ray was compleet leeg gisteren avond, maar heeft goed geslapen en ziet er redelijk fit uit ;-)